Mine studentergaver

Anmeldelser: Mig før dig // Me before you

Hej alle sammen!

I torsdags var jeg i biografen med Emil, og nøj jeg elsker det. Duften af popcorn, en cola og en god film. Det der med at en sal enten griner eller græder på samme tid. Jeg synes virkelig, at det er så hyggeligt, at tage i biografen. Der opstår er en hel speciel stemning.
Vi var inde og se “Mig før dig” eller “Me before you”, som den original titel jo hedder. Hvis I har læst bogen, ved I jo godt hvad den handler om, men hvis I ikke har, kan I læse det her: Den handler om den ubeslutsomme Louisa Clark, som arbejder i en cafe. Cafeen lukker pludselig af økonomiske årsager. En dag får hun tilbudt et job, som hjælper for den unge forretningsmand Will Traynor, der er blevet lam fra brystkassen og ned efter en ulykke. Will er blevet et forfærdeligt menneske uden nogen form for livsglæde efter hans ulykke, men da Louisa dukker op i hans liv, sker der ting og sager, som jeg ikke vil uddybe her, hvis nogen skal se den. Men jeg kan afsløre, at den ikke ender fantastisk med en “happy ending”.

13522014-kl

Min anmeldelse:
Det er en fantastisk god, og ikke mindst en rørende film. Det er en øjenåbner, og den får en til at tænke over livet. Man skal være glad for det man har, og det liv man lever. Man ved aldrig hvornår det ender eller forandre sig til nogen dårligere. Alt kan ændre sig på få sekunder, og det viser filmen virkelig godt. Det er en romantisk film, som ikke har en “happy ending”, hvilket også gør den interessant. Hvis man har læst bogen, synes jeg, at den lever godt op til bogen, men der mangler selvfølgelig nogen dejtaler. Det kan vist ikke undgået, når en bog skal oversættes til film. Skuespillerne var fantastisk, og jeg synes, at de passede super godt til de billeder, som jeg havde i hovedet af personerne fra bogen. Emilia Clarke, som spiller Louisa Clark, spiller simpelthen så godt, og passer perfekt til den rolle. Hendes tøjstil og humlebistrømpebukser er præcis, som jeg havde forstillet mig ud for beskrivelsen i bogen.

Jeg vil helt klart give den 10 ud af 10, og helt klart anbefale filmen, hvis I ikke har set den endnu!