Min hudpleje rutine

Filmanmeldelse: Dræberne fra Nibe

Jeg har fornyligt været inde og se filmen “Dræberne fra Nibe”, og det kræver selvfølgelig en filmanmeldelse. Jeg går efterhånden ret meget i biografen, og jeg synes, at det er hyggeligt, at se tilbage på filmen, og skrive en lille anmeldelse. Jeg var i biografen med mine forældre, og vi fik helt sikkert trukket på smilebåndet!

draebernefranibeplakat

Jeg vil starte med, at fortælle hvad filmen handler om. “Dræberne fra Nibe” handler om to håndværkere, Edward og Ib, som er gode til, at narre de lokale indbyggere i byen Nibe, og derved tjener sorte penge. Konerne mangler intet, og lever godt af deres penge. Dog brokker de sig en del, og nyder synet af deres salsa lærer. Edward og Ib er ligeledes trætte af deres ægteskaber, og vil gerne skiltes, men prisen for et skilsmisse stopper dem. Midt i en god brandert lejer de en russisk lejemorder. Jeg vil helst ikke afsløre for meget, og vil stoppe her. Slutningen på filmen må i få, hvis i skal se filmen (blinkende emoji).

Det er en rigtig sjov og underholdende film, hvor man ikke skal tænke så meget. Det er en film, som jeg helt sikkert vil anbefale efter en hård arbejdsdag. Alt man skal er, at blande en stor pose slik, og være forberedt på et godt grin. Jeg ved ikke, om man kan kalde filmen samfundskritisk, men den sætter i hvert fald spørgsmålstegn ved ægteskabet. Den sætter spørgsmålstegn ved prisen for en skilmisse, hvilken i mine øjen faktisk er et reelt program. Løsningen på spørgsmålet bliver i denne film besvaret på en sjov, og dramatisk måde, som nok ikke ville ske i virkeligheden.

Jeg vil give filmen 6 ud af 10 stjerner for et godt grin.